Wednesday, September 14, 2011

Basic Conversational Korean

제 소개를 하겠어요. Let me introduce myself.

자기소개를 해 봅시다. Let's introduce ourselves.

방해하고 싶지 않아요. I don't want to bother you.

저는 얘기 하고 싶어요. I want to talk to you.

여기에 같이 앉으실래요? Can I have a seat here with you?

영어를 참 잘하세요. You speak English really well!

어디에서 오셨어요? Where are you from?

어느 나라 사람이에요? What nationality are you?

한국에 온지 얼마나 되었어요? How long have you been in Korea?

언제 한국에 오셨어요? When did you come to Korea?

저는 한국에 머무는 것이 좋아요. I like staying in Korea.

한국에서 무슨 일을 해요? What work are you doing in Korea?

한국 사람들이 저를 도와줘요. Korean people help me.

한국 사람들이 친절해요. Korean people are kind.


한국말 조금 해요. I can speak a little Korean.

나는 한국어를 배우고 영어를 가르쳐요. I learn Korean and teach English.

한국어 공부가 재미있어서 열심히 해요. Studying Korean is interesting so I study hard.

외국어 공부는 시간이 많이 걸려요. It takes a lot of time to learn a foreign language.

매일 조금씩 지식이 쌓여요. Every day I gain a little bit of knowledge.

나는 배우는데 빨라요. I'm a fast learner.

무엇을 생각하고 있어요? What are you thinking about?

왜 그렇게 심각해요? What makes you so serious?

무엇이 문제인가요? What's the problem?

애기가 길어요. It's a long story.

오늘은 너무 길었어요. Today was a long day.

학생들이 항상 불평해요. The students are always complaining.

나는 스트레스를 받고 있어요. I am under a lot of stress.

취하려고 해요. I'm going to get drunk.

걱정하지 마세요. Don't worry!

너무 기대하지 마세요. Don't expect too much.

한국에서 살고 싶지 않아요? Do you not want to live in Korea?

어디 살아요? Where do you live?

여기서 멀어요? Is it far from here?

매우 가까워요. Very near.

매우 멀어요. Very far.

어느 건물에 살고 있어요? What building do you live in?

저는 관저동에 살아요. I live in Kwanchodong.

놀러 오세요. Come and see me (sometime).

저는 인천으로 이사 가요. I am moving to Incheon.

인천에서 오랫동안 살았어요. I have lived in Incheon for a long time.

일본에서 살고 싶었지만 못 했어요. I wanted to live in Japan but never did.

초대해 주셔서 감사합니다. Thank you for inviting me.

당신을 다시 만나길 기대해요. I'm looking forward to seeing you again.

생일 축하해요. Happy Birthday!

전화 꼭 하세요. Please be sure and call.

좀 더 자주 만납시다. Let's meet more often.

즐거운 시간을 보냈어요? Did you have a good time?

그렇고말고요. Sure / Certainly

꿈이 뭐에요? What's your dream?

나의 꿈은 부자가 되는 것이에요. My dream is to be rich.

저의 꿈은 세계를 여행하는 것이에요 . My dream is to travel the world.

저는 모험을 좋아해요. I love adventure.

무슨 직업을 가지고 싶어요? What do you want to be?

아직은 확실하지 않아요, I am not sure yet.

아직 모르겠어요. It's too early to tell.

교수가 되고 싶어요. I want to become a professor.

왜 ______이/가 되고 싶어요? Why do you want to be a ______?

나는 한국어 책을 쓰려고 해요. I plan on writing a Korean language
textbook.

좋은 기회를 낭비하지 마세요. Don't waste a good opportunity.

좋은 기회를 놓치지 마세요. Don't loose a good opportunity.

부자라고 항상 행복하지 않아요. The rich are not always happy.

자신을 믿어보세요! Believe in yourself!

긍정적인 사고는 중요해요. Positive thinking is important.

시간이 걸려요. It takes time.

노력이 들어요. It takes effort.

한국말로 설명할 수 없어요. I can't explain it in Korean.

무슨 뜻이에요? What do you mean by that?

나는 혼란스러워요. I am confused.

내가 너무 바보 같아요. I feel so foolish.

미국사람에게는 이상해요. This is strange for Americans.

한국 문화는 미국 문화와 매우 달라요. Korean culture is very different
from American culture.


당신과 저 사이에는 벽이 있어요. There is a wall between you and I.

전 동의하지 않아요. I don't agree.

전 당신의 생각과 달라요. I think differently than you.

기회를 주세요. Give me a chance.

나한테 화났어요? Are you mad at me?

제 잘못이에요. I am to blame.

감정을 상하게 할 뜻은 아니었어요. I didn't mean to hurt your feelings.

그냥 농담이었어요. It was just a joke.

예의를 갖춰주세요. Please mind your manners.

당신의 애들은 학원에 다녀요? Do your children go to hagwon?

영어를 잘하는 사람은 더 많은 기회가 있어요. People who can speak English well have more opportunities.

일반적으로 영어를 잘하는 사람은 돈을 더 많이 벌어요. People who can speak English generally earn more money.

그는 경험이 있는 선생님이에요. He is an experienced teacher.

그는 수년간 학생들을 가르쳐 왔어요. He has taught for many years.

그는 저보다 경험이 많아요. He has more experience than me.

아이들을 가르쳐본 경험이 있으세요? Do you have any experience teaching children?

그의 지능은 보통보다 뛰어나요. His intelligence is above average.

그는 부드러운 마음을 갖고 있어요. He has a kind heart.

좋은 친구를 알게 되어 기뻐요. I am happy to have such a good friend.

얼마 동안 한국에 살았어요? For how long have you been living in Korea?

한국 생활에 익숙해요. I've gotten used to life in Korea.

돈을 모으려고 한국에 왔어요. I came to Korea to save money.

돈은 항상 부족해요. Money is always in short supply.

가난해요. I am broke (I am poor)

제가 좀 나아졌나요? Have I improved?

제 진도는 느려요. My progress has been slow.

좋은 결과는 얻지 못했어요. I'm not getting very good results.

당신은 자신을 자랑스러워해야 돼요. You should be proud of yourself.

저는 당신이 자랑스러워요. I am proud of you.

중국어가 어렵다고 들었어요. I've heard that Chinese is difficult.

저는 항상 새로운 것들을 배우고 싶어요. I always want to learn new things.

어학을 잘해요. I'm good at languages.

노력이 필요해요. It requires effort.

저는 몇가지 중요한 한국말만 알고 있어요. I only know a few important
Korean phrases.

제가 말할 수 있는 것에 한계가 있을 거예요. There's a limit to what I can
say (in Korean).

이야기의 범위가 작아요. My range of conversation is small.

얘기 즐거웠어요. I enjoyed talking to you.

당신은 저를 기분 좋게 해요. You cheer me up.

약속을 지켜야 해요. I have to keep a promise.

일찍 자야 돼요. I should go to sleep early.

자고 싶어요. I feel like going to bed.

어떻게 불러야 해요? What should I call you?

부탁이 좀 있어요. I have a favor to ask of you.

제 친구를 소개할까요? May I introduce my friend?

어떻게 서로 알게 됐어요? How do you know each other?

전화번호를 알고 싶어요. I'd like to know your telephone number.

같이 산책할래요? Will you take a walk with me?

담배 피세요? Do you smoke?

술 한 잔 살게요. Let me buy you a drink.

무엇을 생각하고 있어요? What are you thinking about?

요즘 뭐 시작한 거 있어요? So what's new in your life?

저는 소심해요. I am timid.

한번 해보고 싶어요. I would like to try it.

해 불게요. I'll try it.

당신은 젊어 보여요. You look young.

나는 당신보다 나이가 많아요. I am older than you.

전 상관없어요. I don't care.

나이가 어떻게 되요? What is your age?

동갑이에요. You are the same age as me.

당신은 오늘 매우 심각해 보여요. You look so serious today.

일찍부터 술 마셨어요. I started drinking early (today).

포기했어요. I gave up.

실패 했어요! I failed!

아직 날이 밝은데 술을 어떻게 마셔요? How can you drink while it's still light out?

저는 내일 소개팅이 기대 돼요. I am expecting a blind date tomorrow.

카드를 잃어버렸어요. I lost my (bank) card.

돈이 다 떨어졌어요. My money is all gone.

참 안됐군요! That's too bad!

돈 좀 빌려줄 수 있어요? Could you please lend me some money?

그렇고말고요. Sure

당연하지요. Certainly

제가 충고 좀 할게요. Let me give you some advice.

부정적인 사고는 나빠요. Negative thinking is bad.

돈을 모아요. I save money.

당신은 저를 기분 좋게 해요. You cheer me up.

같이 걸을까요? Shall we walk there together?

저는 진실한 친구를 원해요. I wish for a true friend.

통화 많이 하세요? Do you talk on the phone a lot?

당신은 좋은 기억을 가지고 있어요? Do you have a good memory?

사랑에 빠져 본적 있으세요? Have you ever been in love?

어디에 소질이 있어요? What's your special talent?

요리하는 거 좋아하세요? Do you like cooking?

무슨 음식을 만들 수 있어요? What kind of food can you make?

여가를 어떻게 보내세요? What do you do in your leisure time?

쉬는 날은 뭐 해요? What do you do on your time off?

외국어를 배우는 데 관심이 있나요? Are you interested in learning foreign languages?

오늘 공부를 많이 해서 흐뭇해요. Today I studied a lot so I feel satisfied.

생일이 언제예요? When is your birthday?

와 주셔서 감사합니다. Thank you for coming.

지금 어디에 머무르세요? Where are you staying now?

저는 친척집에 머무르고 있어요. I'm staying at a relative's house.

우리는 서울에서 태어나고 자랐어요. We were born and raised in Seoul.

저를 알아보지 못하겠어요? Don't you recognize me?

머리 깎았어요? Did you get your hair cut?

전 눈치 못 챘어요. I didn't notice.

그녀는 살이 많이 빠졌지요? Has she lost a lot of weight?

많은 외국 사람들이 한국에 와서 살이 쪄요. Many foreigners gain weight in Korea.

살을 빼고 싶어요. I want to lose weight.

살을 빼는 좋은 방법이 뭐에요? What's a good method to lose weight?

그 남자는 키가 커요. That man is tall.

그 여자는 키가 작아요. That woman is short.

그 남자는 뚱뚱해요. That man is fat.

그 남자는 말랐어요. That man is thin.

그녀는 다리가 길어요. She has long legs.

그는 어깨가 넓어요. He has wide shoulders.

한국 사람들은 매우 말랐어요. Korean people are very thin.

엄마 닮았어요? Do you resemble your mother?

아빠 닮았어요? Do you resemble your father?

현수는 창문 안을 봤어요. Hyonsu looked in the window.

그는 문을 두드렸어요. He knocked on the door.

민화는 문을 열었어요. Minwha opened the door.

현수는 교실 안으로 들어갔어요. Hyonsu walked into the classroom.

민화는 문을 닫았어요. Minwha closed the door.

선생님은 칠판을 가리켰어요. The teacher pointed at the board.

현수는 칠판을 지웠어요. Hyonsu erased the board.

선생님은 웃었어요. The teacher smiled.

그녀는 현수에게 고마워했어요. She thanked Hyonsu.

어제 뭐 하셨어요? What did you do yesterday?

집을 청소했어요. I cleaned the apartment.

수업을 준비했어요. I prepared a lesson.

자전거를 고쳤어요. I fixed my bicycle.

생일 선물을 많이 받았어요. I got many birthday presents.

어제 야구 구경을 했어요. I watched a baseball game yesterday.

집에만 있었어요. I only stayed home.

서울 잘 다녀왔어요? Did you have a good time going around to Seoul?

오늘 일찍 일어났어요. I got up early today.

오늘 늦게 일어났어요. I got up late today.

버스를 기다렸어요. I waited for the bus.

credit: http://passva91.multiply.com/journal?&page_start=20

No comments:

Flags

free counters